Dag 26: Turtle power!

Sitter på stora kuddar, dricker Bingtang och lyssnar på Counting Crows som spelas i baren. Det är mörkt och blåser svalt från havet. Efter det här blir det nog film i fläktad bungalow.

Klockan 10.30 tidigare denna dag samlas vi, tillsammans med ungefär tio andra, vid en halvstor, orange fiskebåt för vår snorkeltur. 70 000 Rp/pers kostar det och då är vi tvugna att hyra fenor för 10 000 Rp separat. Turen går runt de tre Giliöarna; Trawangan, Meno och Air. Vi ser hundratals färgglada fiskar, flera stora och små skölpaddor i NÄRBILD och stora musslor. Vattnet är sjukt fint; en blandning av mint, turkos och ljusblått. Man vill slå in det i presentpapper och stoppa i munnen. Varje stopp vi gör är finare än det andra och efter tre långa stopp stannar vi vid Gili Air, som är den lugnaste ön, och äter lunch, badar och snorklar lite mer. Det är en sån där hedonistisk dag då inte många bekymmer kommer nära ens huvud.





Sarah och Alexander

Kommentarer
Postat av: Patrik

Gud vad fint ni har det, så jävla avis. Ta med mig nästa gång.

Wiiet är chipat, så jag är lite glad jag också.

ta hand om er och NJUT

2009-04-01 @ 01:18:32
Postat av: Nico

Not pennys boat. Jag dör! ASG

2009-04-02 @ 18:45:50
Postat av: Konstantin

Man är inte van med era tystnad och bli oroad.

Filakia

2009-04-05 @ 13:29:04
Postat av: Konstantin

Hallo där,visa nåt livstecknet.

Pappa

2009-04-06 @ 09:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0