Dag 24: Gilisar.

Från en av Lomboks hamnar som drivs av till synes sjukt jobbiga och oberäkneliga cornerungar från The Wire, tar vi efter elva timmars resa från Bali en liten båt till Gili Trawangan.

Det finns lika många som väser "Weed?" här som "Taxii?" på avenyen, och öns kids är så företagsamma att de till och med erbjuder magic mushroom shakes med hemkörning.

Vaknar under ett myggnät av fågel- och insektsläten i en underbar bungalow. Somnar om. Nästa gång vaknar vi av muslimsk bön som pumpas ut ur en högtalare någonstans. Efter ställets bjudfrukost hoppar vi i vattnet, och senare på dagen går vi runt hela ön på under två timmar. Det är underbart att leva.



Bloggar flitigt.



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag skrek rakt ut när jag såg strandbilderna, dom här hemma undrade vad som hänt. "KOLLA VART SARAH OCH ALEX ÄR!!!!" Ja, att avundsjukan är stor behöver jag väl inte tala om. Jag tittar ut över ett Sverige som ser ut att befinna sig i december. Njut, njut, njut av er resa! (Men tänk på att det är farligt att sola för mycket Sarah, haha)

2009-03-29 @ 15:13:52
Postat av: Anneli

Så himla blått ju! Jag är avis, vill också sitta utanför bungalow i blått landskap. Här är det soligt men kallt. Imorgon börjar biologikursen, slutet är läskigt nära!



Ha det bra och sola för mig.

2009-03-29 @ 17:51:28
Postat av: Anonym

... och ungefär där slutade Hanna följa bloggen. Häromdagen bjöd Karlstad på snöstorm. Jag låter det tala för sig självt.

2009-03-30 @ 21:31:33
Postat av: moniki

Så jäääääääkla underbart det ser ut!!! Åh så fantasitskt! Hoppas ni har det bra o tar hand om varandra, bada massa för mig, är grymt avundsjuk!

2009-03-30 @ 22:27:30
Postat av: Anonym

Så jäääääääkla underbart det ser ut!!! Åh så fantasitskt! Hoppas ni har det bra o tar hand om varandra, bada massa för mig, är grymt avundsjuk!

2009-03-30 @ 22:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0